Service och support

Som kund har du tillgång till servise på flera nivåer. 
När du vill ha hjälp i din dator är det enklast att använda TeamViiewer som beskrivs här till höger. 

Fri service och support

Vid nyköp.
Det är viktigt att du vid leverans kommer igång med din nya utrustning. Behöver du, får du alltid hjälp att installera programmet till utrustningen.
För installation kan du antingen kommer till min lokal i Väserås eller så använder vi fjärrstyrning, du får programet på ett USB-minne eller genom att hämta det elektroniskt.  
Du får fritt en instruktion hur du hittar i programet och hur du gör en analys/behandling, även det via fjärrstyrning eller besök i Västerås. 

Korta suportfrågor, tips och trix ingår alltid i leverans av ny utrustning. Att ringa eller mejla går bra vilket som. Vectoranvändare har även en Facebookgrupp där frågor är välkomna.
Fördjupande utbildning på distans ingår inte i priset men kan alltid erbjudas efter överenskommenlse.  

Utbildning

Några gånger om året arrangeras utbildning för Oberonanvändare. 

Stora arbeten debiteras

Ibland behövs en djupare genomgång och utbildning. Det kan vara instrument levererade härifrån eller annan utbildning på din dator. 
Vill du ha denna service kommer vi överens vid tillfälle hur du önskar få det du behöver. 

Uppgradering av programvara

I de fall tillverkare tillhandahåller fria uppdateringar har du som kund också fria uppdateringar. Dessa tankar du ner från webben själv. Hör av dig om det är något du saknar eller undrar över. 
Fri hjälp att uppdatera ingår vid av ny utrustning och när du har serviceavtal. 

  • Med supportavtal får du de viktigaste uppdateringarna skickade till dig  på USB-minne. Du får även hjälp med uppdateringen via fjärrstyrning. 
  • Utan supportavtal laddar du fritt ner uppdateringar från webben. 

Supportavtal för Oberon

Supportavtal för Oberonanvändare, TFT-Hälsans kunder. 
Fördel med avtal är enklare supportförfarande, du är alltid uppdaterad, du får fortlöpande information.
Supportavtal tecknas mellan användare av Oberon och TFT-Hälsan.
KUNDER MED SUPPORTAVTAL
I avtalet ingår följande. 

  • Telefonsupport för att avhjälpa funktionsproblem med Oberon-programmet. 
  • Tillgång till support via fjärrstyrning i dator. Fungerar med hjälp av program som tillhandahålls utan kostnad. Fjärrstyrning kräver att din dator har anslutning till internet. 
  • Du får information om uppdateringar när dess finns tillgängliga. Du har fri tillgång till program för uppdatering, att ladda ner från molnet eller utskick på USB-minne. 
  • Ny instruktionsbok på svenska i samband med större uppdateringar i programmet. 1-2 gånger /år. 
  • Inbjudan till arrangerade utbildningar. 

Detta ingår inte i supportavtal. 

  • Utbildning i programmets funktioner via dator eller telefon, i stället för att komma på arrangerade utbildning. 

Önskas utbildning på distans via fjärrstyrning går det bra och debiteras separat enligt överenskommelse. 

KUNDER UTAN SUPPORTAVTAL

  • Har alltid tillgång att ladda ner program för uppdatering. 
  • Hjälp med upplåsning av programvaran efter installation. Sker via fjärrstyrning. 
  • Inbjudan till arrangerade utbildningar. 
  • Debitering vid datorsupport som inte gäller Oberon
  • Debitering vid utskick av USB-minne med program för uppdatering 150:-
  • Debitering för ny instruktionsbok i samband med uppdateringar 300:-

Avtal aktiveras
Supportavtal aktiveras genom betalning av årsavgift. Debitering sker per kalenderår. 
Supportavtal för ett kalenderår  1600:- ex moms

Service i din dator

Distanssupport med programmet TeamViewre är väl utprovat och fungerar säkert. Du avgör själv när din dator skall vara tillgänglig för besök. Så fort du stänger av programmet är det stopp för besökare. Den du vill skall kunna nå din dator uppger du ditt ID och lösenord för. 
  1. Anslut din dator till internett
  2. Klicka på knappen "Ladda ner" här till höger. Du får då ladda ner ett litet program för att kunna få distanssupport. 
  3. Programmet landar i en mapp som på dindator kan heta "Hämtade filer". Där kan du starta programmet. 
    Kanske du ser det längst ner på din skärm och kan starta det där. 
  4. Testa att du kan starta programmet. Du skall få en ID-siffra på nio siffror för att det skall fungera. Ser du ditt ID vet du att det fungerar. Då vet du att du kan boka en tid för hjälp med din dator eller ett möte.
  5. Stäng av modulen för denna funktionstest.
  6. Boka en tid för support eller möte. 
  7. Vid supporttiden har du detta programmet igång så kommer vi igång direkt.

Hämta programmet till din dator, det är gratis. 
Så här ser det ut när allt fungerar. Du har fått ditt ID-nummer och en liten grön prick i nedrkant på programmet.  

Nu kan du få service direkt i din dator. 

Kunder tycker om servise

Tack för all hjälp med Oberon och QRMA som jag köpte av dig Ola Björkman! Vilka fantastiska redskap! Jag använder dem varje dag på min praktik och de ger verkligen mycket information och ett mervärde både för mig och mina patienter. Mycket bra service har du också givit i form av uppdateringar, dock måste man lära sig att använda dem själv men om man bara har en användbar hjärna så är det inga problem!
Mary-Ann Peterssons

Är mycket nöjd med den service jag får av Ola.
Eftersom jag själv inte är så intresserad av datorer.(de ska bara fungera) så har han varit guld värd. Tycker han har gjort mycket för att underlätta för oss alla användare. Allt han har översatt, förklarat och gjort lättfattliga manualer.. Han är lyhörd för vad vi vill ha för förändring och gör vad han kan för att driva igenom våra önskemål
 Tagit kontakt med leverantören för att få förklaring till olika funktioner eller hur vi bäst ska använda olika funktioner. Han har lagt ner massor av tid för att vi ska kunna använda apparaterna så enkelt som möjligt.
Jag förstår ju att han inte kan svara på alla våra frågor och önskemål gratis. Så för mig känns det skönt att ha tecknat ett service avtal.
Är glad att jag har köpt de flesta apparaterna av Ola, för andra leverantörer har inte lika bra service. Svåra att få kontakt med. Tar lång tid att få besked. Dyrt att få minsta lilla service.
Inger Bergstedt