Service och support

Som kund har du tillgång till servise på flera nivåer. 
När du vill ha hjälp i din dator är det enklast att använda TeamViiewer som beskrivs här till höger. 

Fri service och support

Vid nyköp.
Det är viktigt att du vid leverans kommer igång med din nya utrustning. Behöver du, får du alltid hjälp att installera programmet till Oberon.
För installation kan du antingen kommer till min lokal i Hallstahammar eller så använder vi fjärrstyrning, du får programet på ett USB-minne eller genom att hämta det elektroniskt.  
Du får fritt en instruktion hur du hittar i programet och hur du gör en analys/behandling, även det via fjärrstyrning eller besök i Hallstahammar . 

Korta suportfrågor, tips och trix ingår alltid i leverans av ny utrustning. Att ringa eller mejla går bra vilket som. Oberonanvändare har även en Facebookgrupp där frågor är välkomna.
Fördjupande utbildning på distans ingår inte i priset men kan alltid erbjudas efter överenskommenlse.  

Utbildning

  • Flera gånger om året arrangeras utbildning för Oberonanvändare. 
  • Vi har veckovis utbildningsträffar i datorn. Där går vi igenom funktioner och annat som terapeuterna har nytta av i sitt arbete.  
  • Som ny Oberonanvändare  får du alltid hjälp att komma igång. Det är viktigt att du kan använda Oberon direkt efter leverans. 

Stora arbeten debiteras

Ibland behövs en djupare genomgång och utbildning. Det kan vara instrument levererade härifrån eller annan utbildning på din dator. 
Vill du ha denna service kommer vi överens vid tillfälle hur du önskar få det du behöver. 

Uppgradering av programvara

I de fall tillverkare tillhandahåller fria uppdateringar har du som kund också fria uppdateringar. Dessa tankar du ner från webben själv. Hör av dig om det är något du saknar eller undrar över. 

Serviceavtal för Oberon

Be om villkoren som gäller Serviceavtal så får du en fil. 
 

Avtal aktiveras
Supportavtal aktiveras genom betalning av årsavgift. Debitering sker per kalenderår. 
Supportavtal för ett kalenderår  1800:- ex moms

Service i din dator

Programmet behövs i din dator för att du skall kunna få hjälp. 

Distanssupport med programmet TeamViewre är väl utprovat och fungerar säkert. Du avgör själv när din dator skall vara tillgänglig för besök. Så fort du stänger av programmet är det stopp för besökare. Den du vill skall kunna nå din dator uppger du ditt ID och lösenord för. 
  1. Anslut din dator till internett
  2. Klicka på länken här ovan så kommer programmet till din dator. 
  3. Programmet landar i en mapp som på dindator kan heta "Hämtade filer". Där kan du starta programmet. 
  4. Installera programmet i din dator. Markera privat användning när du får fråga. 
  5. Testa att du kan starta programmet. Du skall få en ID-siffra på 9-10 siffror för att det skall fungera. Ser du ditt ID vet du att det fungerar. Då vet du att du kan boka en tid för hjälp med din dator eller ett möte.
  6. Boka en tid för support eller möte. 
  7. Vid supporttiden har du detta programmet igång så kommer vi igång direkt.

Kunder tycker om servise

Tack för all hjälp med Oberon och QRMA som jag köpte av dig Ola Hedlund! Vilka fantastiska redskap! Jag använder dem varje dag på min praktik och de ger verkligen mycket information och ett mervärde både för mig och mina patienter. Mycket bra service har du också givit i form av uppdateringar, dock måste man lära sig att använda dem själv men om man bara har en användbar hjärna så är det inga problem!
Mary-Ann Peterssons

Är mycket nöjd med den service jag får av Ola.
Eftersom jag själv inte är så intresserad av datorer.(de ska bara fungera) så har han varit guld värd. Tycker han har gjort mycket för att underlätta för oss alla användare. Allt han har översatt, förklarat och gjort lättfattliga manualer.. Han är lyhörd för vad vi vill ha för förändring och gör vad han kan för att driva igenom våra önskemål
 Tagit kontakt med leverantören för att få förklaring till olika funktioner eller hur vi bäst ska använda olika funktioner. Han har lagt ner massor av tid för att vi ska kunna använda apparaterna så enkelt som möjligt.
Jag förstår ju att han inte kan svara på alla våra frågor och önskemål gratis. Så för mig känns det skönt att ha tecknat ett service avtal.
Är glad att jag har köpt de flesta apparaterna av Ola, för andra leverantörer har inte lika bra service. Svåra att få kontakt med. Tar lång tid att få besked. Dyrt att få minsta lilla service.
Inger Bergstedt